donderdag 10 maart 2011

Nog een kastje...

Hier een heel ander sfeerplaatje dan mijn vorige post, de achtergrond van deze post is de groene kleur(boetseerklei van Flexa) Met het witte kastje ertegen aan krijg je het mooie contrast waar ik zo van hou. De hortensia is alweer een paar jaar oud, zat eens in een boeket die ik van mijn man heb gekregen, jaja!!
Maar deze blijft zo mooi van kleur dat ik hem regelmatig weer tevoorschijn haal( heb een grote kelder met heel veel spullen, mijn winkeltje noem ik het) in combinatie met zo'n bloempot heb je zo weer een mooi hoekje. De spuitflessen doen het altijd goed en zo voor de spiegel heb je er meer natuurlijk....
Als je goed kijkt op de foto waar het complete kastje op staat dan zie dat er nog steeds geen plinten omheen zitten, we hebben nog geen tijd gehad. Dit weekend ligt in de planning, maar soms loopt het ook allemaal weer anders dus we zien wel.....
Het doopjurkje komt bij mijn beppe vandaan, en geeft zo'n mooi sfeertje, een beetje romantisch met de fijn gebloemde stof. Het jurkje is gemaakt uit een trouwjurk en over de stof zit een ragfijne tule, zo mooi.....
Ook dit hoekje is helemaal naar de zin en zo wordt de woonkamer steeds meer van mezelf. Ik heb heel erg moeten wennen aan de nieuwe vloer, en nog wanneer ik de woonkamer in stap denk ik van oh ja, zo was het. Het heeft zo'n andere uitstraling dan onze vorige houten vloer maar goed dit is vooreerst een prima oplossing, geen splinters meer en broeken en sokken die doorslijten, maar mijn hart gaat toch uit naar een echte houten vloer, maar wie weet.... Voorlopig niet hoor, ben wel even uitgeklust en we hebben nog meer projecten op stapel, daar horen jullie later wel meer van.
Alvast een fijn weekend
Groetjes Sjoukje

15 opmerkingen:

  1. erg mooi zo bij elkaar! Ik vind die kluer op je muur ook helemaal tóp.Prachtig sfeertje.
    groetjes,Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg mooi en sfeervol! dat kastje vind ik ook helemaal leuk! en de oude doopjurk! ik heb ooit eens voor iemand van een trouwjurk de wiegbekleding gemaakt, erg mooi geworden maar wel heel veel werk!

    fijne dag!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk sfeertje! en de cobinatie met je muur is echt super mooi! wat een lief doopjurkje zeg!!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kleur op je muur, ik ben me een beetje aan het oriënteren kwa kleuren, want in onze keuken willen we graag een andere kleur. Ik wens je een mooie dag vandaag
    Liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kleur op je muur!!!...heerlijke foto's !! fijne dag liefs van mij...Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's! En leuk dat het doopjurkje bij je oma vandaan komt. Heeft iets extra speciaals. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooie foto's heb je ervan gemaakt.. heerlijk het ziet er echt heel mooi uit.
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er fantastisch uit!Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je er een mooi plaatje van gemaakt. Alles zo heerlijk rustig qua tinten, heel mooi.

    Groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooi sfeertje zo! erg mooi die spuitflessen en die pot met hortensia.

    liefs colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig contrast ....het witte kastje tegen de muur, mooie kleur en een prachtig kastje.
    De spuitflessen staan ook mooi bij de spiegel.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het kastje komt zeker heel mooi uit tegen deze groene muur evenals de spullen die erop staan, en dat jurkje....zo schattig en romantisch.

    fijne avond, lieve groet Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie tint op de muur (lijkt wel een klein beetje op de kleur van mijn muren) en ik vind je kastje enig; leuk zo nonchelant in de verf! Spuitflessen zijn altijd leuk om mee te decoreren... Zijn je plinten inmiddels geplaatst of hebben jullie heerlijk genoten van het mooie weer? Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Sjoukje,

    Wat een leuk blog heb jij ook. Mooie achtergrond ook en dat poederrose.
    Prachtige plaatjes bij jou thuis, sfeervol en gezellig. soms moeten klusjes inderdaad maar even wachten toch? Je blijft bezig in een oud huis, net als hier. Ook af en toe een pauze inlassen is helemaal prima !
    Groet van Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  15. "Boetseerklei" is niet meer beschikbaar als Flexa-kleur bij de winkels. U heeft niet misschien een bijna-leeg blik staan met een kleurcode erop?

    BeantwoordenVerwijderen