zondag 17 april 2011

Gewoon mooie plaatjes...

Vanmiddag was het heerlijk rustig in huis, de oudsten waren buiten aan het spelen en de jongste lag lekker te slapen. Ik liep wat rond in de woonkamer, hier en daar wat aanrommelen. Het zonnetje scheen heerlijk naar binnen en ik heb de camera gepakt en ben wat foto's gaan maken, dit resulteerde in een serie van 75 foto's~!
Heerlijk alleen in de woonkamer, zonnetje erbij en plaatjes schieten. Wat een stukje ontspanning...
Mijn favoriete roosjes erbij, ik had overal in de kamer wat neergezet. Ik zal  niet alle 75 foto's laten zien maar ik heb een mooie selectie gemaakt.
De eerste foto's zijn van mijn kastje met de kapspiegel erboven. Het kleine flesje waar de roos in staat heb ik jaren terug al eens van mijn man gekregen. Toen waren we nog niet getrouwd dus ik heb het denk ik al 18 jaar in mijn bezit maar ik heb het altijd een leuk flesje gevonden, met een mooie herinnering natuurlijk~!
Op het kastje zelf een groepje roemers met roosjes erin en mijn favoriete prentje erbij.
Het lijstje met reclameprentje van Boldoot heb ik maar weer eens uit de kelder gehaald, zo met de ingedroogde roosjes is het een mooie combinatie....





Op de eettafel staan de grote kandelaars en een kan met rozen, voor de gelegenheid nog even een roos uit de kan gehaald en op een kussentje gefotograveerd.


In de vensterbank nu een groepje flessen, staat prachtig wanneer de zon erop schijnt....

De kast met de reiskoffer heb weer een beetje veranderd, bijbeltjes en dagboekjes onderin en een oude karaf met oude glaasjes er boven op. Het witte geurzakje met een frans stukje zeep hangt aan de sleutel en met op de zijkant een mooi doopjurkje.




Het meidenkastje wat alle apparatuur verbergt heb ik ook helemaal in de roosjessfeer. Serviesgoed voor de spiegel in een mooi verweerd wit dienblad. De schaal en het koffiepotje zijn frans, die heb ik een paar jaar terug in Bretagne gekocht. Het wordt weer steeds witter in huis, ik vind dat heerlijk wanneer we verder in de tijd komen. Licht, lichter, lichtst, waar een mens al niet gelukkig van kan worden~!



~~Een fijne zonnige week~~
Groetjes Sjoukje


16 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's! Wat een heerlijke sfeer heb je toch in huis. Fijne avond, groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat combineert de roosjes mooi bij je Franse schaal.
    Fijne avond Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kijk voor het eerst op jou blog.
    Wat een mooie plaatjes en wat heb jij jou huis leuk ingericht, gaaf hoor.
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi wat heb je weer mooie foto`s op je blog word er helemaal vrolijk van een die schaal met die bloemen echt mooi groetjes rommy fijne week doeiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb genoten van je mooie foto's ,zo leuk dat kleine flesje met de roos erin .Wat een prachtige schaal op de laatste foto's.Heerlijk om zo bezig te zijn om mooie foto's te maken
    Fijne week,groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's lekker sfeertje in je huis meis....liefs fijne week van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Sjoukje,

    Zo zeg.....wat heb ik heerlijk genoten van jouw prachtige foto`s. Je stijl...zo mooi, ik hou ervan. Ik kan me je heerlijk moment van het foto`s maken(lekker veel) helemaal voorstellen,kinderen eventjes weg en dan heerlijk,genieten van alle mooie spulletjes om je heen en alles vastleggen! Wat ben je dan een rijk mens hè?

    alvast een hele fijne week.

    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Genieten is dit! En o wat glipt die zon heerlijk bij je binnen... Ik snak echt naar wat, correctie: naar heel veel, ZON.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt prachtig.
    En wat leuk dat je ons een kijkje laat nemen in je huis.
    Misschien kun je nog een keer een selectie maken uit de foto's,ik weet zeker dat er nog meer moois bij zit.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooie foto's heb je ervan gemaakt met die roosjes erbij.

    fijne week
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk al die roosjes zo overal!
    je hebt weer een paar prachtige plaatjes geschoten zeg.

    fijne week,
    groetjes, Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Sjoukje,

    Dank je wel voor je gezellige reactie op mijn blog. Wat een mooie blog heb jij! Ik heb met veel plezier naar je foto's gekeken. Wat een lief rozenservies heb je en een prachtige kast. Ik ga je volgen hoor!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Sjoukje, ik kwam via via op je blog terecht.....En wat ziet het er allemaal mooi uit. Prachtige decoraties. ik kijk mijn ogen uit. ik heb zelf een kaartenblog maar ben in huis wel een beetje aan het omswitchen naar brocante. Kan dus lekker inspiratie opdoen bij je. groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi..heerlijk om even op je blog rond te neuzen..heerlijk sfeertje heb je..en wat leuk je rozen foto serie...erg mooi alles zo lekker wit en dan het mooie roze van de rozen erbij..ga je volgen hoor
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige foto's. Via via ben ik op jou blog gekomen en ik ga je gelijk volgen hoor!

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo te zien ben jij ook gek op wit, leuk dat je bij me op bezoek kwam!

    BeantwoordenVerwijderen