maandag 16 mei 2011

Twee luikje (deurtje)

Ik schreef al in mijn vorige post dat ik de foto's voor deze post al klaar had. Nou hier komen ze...
Voordat onze televisie op een kist kwam te staan stond hij in een kast. Zelfgemaakt door mijn man. Mooi gedaan ook nog. Alleen duurde het wel heel lang (jaren) voordat de bovenste deurtjes(dus die voor de tv) afgemaakt werden. Dus was de televisie wel heel nadrukkelijk aanwezig in huis. Ook nog op ooghoogte!!!!!
Niet mooi en het duurde mij te lang dus ik stelde voor om  kast dan maar te slopen en ik kreeg geen weerwoord dus zo gezegd zo gedaan en daar heb ik nou deze twee deurtjes aan overgehouden want voor de apparatuur aan de onderkant van de kast zaten wel deurtjes. Dus elk nadeel heb z'n voordeel want anders had ik nou deze deurtjes niet gehad~!
Ik heb ze geschilderd in een heel mooi zachte kleur roze die super staat op onze groene muur.....




Na een heel gedoe om de deurtjes precies gelijk op te hangen, touwtje losser, touwtje strakker(grrrr) hingen ze eindelijk zoals ik dat wilde. Het hartje van gipskruid heb ik zelfgemaakt. Het hartje is op de foto mooier dan het nu is, het is niet zo mooi ingedroogd. En het jurkje komt uit mijn schoonfamilie en vond ik wel heel leuk combineren met het hartje. En wanneer je op de volgende foto's kijkt dan zie je dat er ook kleine roze bloemetjes op zitten.



Hier nog een paar foto's van het hartje. Ik heb kleine bosjes gemaakt van het gipskruid en een hartje gevormd van een stuk electriciteitsdraad. Daar met dun ijzerdraad de bosjes om heen gebonden en voila....
Maar goed de foto's zijn mooier dan  het nu is maar ik denk dat het komt omdat het gipskruid nog voor een groot deel in de knop zat. De volgende keer een bosje wat in volle bloei is, maar even uitproberen want zo'n hartje decoreert wel heel leuk.


Nu nog een paar foto's van een babycadeautje wat ik een aantal weken terug heb gemaakt. Ik zou opnieuw tante worden en wilde wat leuks maken. Ik kwam op het idee toen ik een post zag op de blog van Maartje
 http://sillyoldsuitcase.blogspot.com/ Dus stofjes uitgezocht en knopen maar en zie hier het resultaat. De hartjes eronder vond ik zo leuk dus heb ik er ook bij gemaakt. Even bij ons naar de hobbywinkel voor mooi lint en klaar.



Ik ga nu nog even zitten met een JDL, een oude weliswaar maar daarom niet minder mooi en met voorop mijn favoriete bloemen.....De pioenroos.

~~Fijne dag~~
~~groetjes Sjoukje~~

23 opmerkingen:

  1. wat leuk gedaan die luikjes lief met het gips kruid en het kleine jurkje supper groetjes rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Sjoukje, wat een geweldig leuke en mooie post, leuk verhaal over de deurtjes, supermooi vind ik het zo, echt heel erg leuk gedaan.

    En die babymobile vind ik ook heel erg leuk maar ook heel erg knap gemaakt van je.

    Gezellige post heb je neergezet.

    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellige blog. Zo'n hartje van gipskruid staat hoog op mijn lijstje van dingen die ik nog wil maken. Leuk ook het strikjesmobiel.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou jij bent lekker bezig geweest je hartje en je kraamkado'tje vind ik allebei super leuk. En je luikjes zijn ook schattig.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi de luikjes met gipskruid en het jurkje, heel leuk gemaakt! en de mobiel is super!!

    Fijne week
    Groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhhh wat mooooooi! Echt super gedaan, met die luikjes...en zowel het hartje als het jurkje staat er beeldschoon op.

    En de bloemetjeshartjes zijn ook al zo schattig, Zelf ben ik vandaag ook in de weer geweest met hartjes...blijft leuk hè?

    Lieve groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee met die deurtjes.
    Echt heel decoratief.
    En het babycadeautje is erg schattig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leekker cratief zeg, wat leuk dat babycadeautje....een erg leuk idee om te onthouden!
    En je gipskruidhartje is ook super!
    Mooi spul altijd dat gipskruid, fijne week, groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi je luikjes en zo leuk om mee te decoreren. Het staat zeker mooi op die groene achtergrond.
    Je hartje is idd mooi, gipskruid wil nog weleens anders indrogen en dan ziet het er niet meer zo mooi uit.Je kraamcadeau is leuk, ik heb onlangs ook een vlinder en harten bord gemaakt ook met lapjes tof voor mijn nichtje. Het is zo leuk om te maken en vooral om het dan te geven.
    Het ziet er leuk uit.

    Kom gezellig een keer bij me langs.

    Groetjes,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke gezellige post Sjoukje.....echt genieten vind alles mooi !!....liefs van mij....xxx.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig hier weer .Leuk hoor de deurtjes en je kunt er elke keer weer wat nieuws aanhangen.En wat een leuk kado'tje die ''mobile''.
    Fijne week.lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wow wat een leuk idee zeg die deurtjes. ik vind je hartje ook erg leuk. ga ik ook eens proberen. je mobile is echt een plaatje..je bent lekker crea bezig geweest hoor..
    jammer he van die plaid...nu lijkt het net of ie een beetje grauw is..maar misschien moeten we gewoon niet te precies zijn...
    fijne week verder
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hé, wat leuk dat ik je heb geïnspireerd, de mobiel is lief geworden!
    Ik vind het hart met gipskruid erg mooi!

    groet, Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gezellige post,mooie foto's! En wat zijn die luikjes leuk! het gipskruid-hart is lief, misschien iets meer gipskruid volgende kee? Met indrogen krimpt het toch wat in, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. o sjoukje wat mooi allemaal zeg!
    je hart is ook zo prachtig gemaakt met het gipskruid!
    wat een ontzettende mooie post is dit geworden!!!

    lieve gr. marja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooh, schattig dat gipskruid-hartje... heel lief.
    En die mobile is ook leuk geworden, zal vast veel werk zijn geweest om deze te maken, of niet?
    Lieve tante dus! :-)

    Liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Sjoukje,

    Wat zijn je kasdeurtjes mooi geworden! Ook het babycadeautje is prachtig. Wat zal de ontvanger er blij mee zijn geweest!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is het hartje van gipskruid mooi gelukt; en zo'n pracht van een japonnetje; allebei komen ze nog eens zo goed tot hun recht zo op de deurtjes. Prachtig!
    Een heeel erg leuk cadeautje heb je gemaakt! Vrolijk en kleurrijk; krijgt ongetwijfeld een ereplaatsje!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel erg mooi gedaan met die luikjes en dat lieve witte gipskruid!

    Ik wens je een heerlijke dag.
    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een leuk idee dat gipskruid!!
    zonde dat ie niet mooi bleef maar ik ga je idee toch zeker ook is uit proberen

    gr cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat heb je leuk gedaan met die deurtjes. Het zijn zo eigenlijk net een soort van 'schilderijtjes', met het lieve jurkje en hartje (ook erg mooi) er aan.
    Fijne avond.
    Groetjes, Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een super deurtjes, heb je erg leuk gedaan.
    bedankt dat je me gaat volgen,
    heb me net bij je aangemeld om jou ook te gaan volgen, je hebt een prachtig blog.
    tot snel,
    fijne avond,
    groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie plaatjes heb je geschoten, en wat een schattige dingetjes heb je gemaakt.

    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen