maandag 17 december 2012

Kerstsfeer....

Kerst in ons huis, ook de hal moet er aan geloven. Al meer dan tien jaar hangt de guirlande aan de trapleuning. Niet alleen in dit huis maar ook in de huizen waar we voorheen woonden. Elk jaar haal ik de guirlande weer tevoorschijn. En ik moet zeggen het wordt wel steeds spannender want ik had de guirlande vastgemaakt aan de trapleuning deden de lichtjes het niet.... Hier en daar de guirlande een beetje heen en weer geschoven en ja gelukkig ze doen het weer. Niet meer aankomen dus!






Op het kastje een etagere met uiteraard dennenappels en larixtakjes. Een paar oude flesjes gevuld met kleine rozebottels voor toch een heel klein beetje kleur... En nog een windlichtje wat elke avond gezellig brand....






In de keuken staan in de vensterbank twee poffert bakvormen gevuld met mos en kleine dennenappeltjes. Een klein beetje sneeuw erbij voor het winterse tintje...




Van de keuken gaan we naar de woonkamer. Ook in de kleine vensterbank wat kerstsfeer gebracht. In een oude lampetkan een sparrentak, kleine witte kerstballetjes. Aan een touw voor het raam hangen oude zilveren kerstballen, dennenappels en ook hier kleine witte kerstballetjes. Veel materialen komen steeds weer terug in huis en daardoor blijft het geheel rustig terwijl ik wel veel kersthoekjes heb gemaakt...






Op de eettafel een dienblad met twee weckflessen. De een gevuld met suiker(mooi wit hihi) en in de andere weckfles een sparrentak met een klein beetje sneeuw. Je ziet dit veel voorbij komen op de zweedse blogs, vind het erg mooi. En hoe simpel ook....






Ook in het dienblad oude franse bakvormen, in prachtige staat...En ja ook hier weer mos met larixappeltjes...Op de achtergrond (bovenste foto) zie je nog net het schilderstrapje met nu de oude friese doorlopers erop....
De derde adventskaars heeft gisteren gebrand, nog maar een kaarsje te gaan en dan is het alweer kerst...
Ik kijk er naar uit....Jullie ook?








12 opmerkingen:

  1. heb echt genoten van je ideeën en fotos..heb meteen een leuk idee voor mn dienblad op tafel,,weckpotten...
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een sfeervol Kersthuis en wat mooi de lichtjesguirlander, ik had deze voorheen ook altijd, nu staat er alleen een kleine kerstboom.
    De bakblikken met mos en dennenappels vind ik ook mooi staan.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooie hoekjes heb je gemaakt.
    Volop kerstsfeer.
    Ja,ik ben ook al klaar.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi allemaal...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's ..wat een sfeer. De guirlande blijft mooi staan en zeker over de leuning ... echt genieten bij je ;)
    Een fijne avond en een lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heerlijke sfeer, Sjoukje! Inderdaad net JDL!! Ik hou er ook van groene takjes overal bij te steken....geeft een natuurlijke decoratie! Mooi!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi gedecoreerd Sjoukje!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wil dat ook zo graag een guirlande aan de trap, het staat zo gezellig! maar bij de trap die wij hier hebben kan dat niet. Zit maar een ding op... verhuizen haha.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat leuk ik zie hem ook bij jou aan de trap...een mooie guirlande!
    Ja hier komt ie ook elk jaar aan de trap te hangen...sfeervol staat dat hé!
    Verder vind ik de foto's allemaal heel erg mooi en sfeervol hoor...zo helemaal ook mijn sfeertje...ha,ha!

    Groetjes en een fijne dag! Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er prachtig en sfeervol uit en ook het dienblad zo mooi gedecoreerd....ik vind het zelf ook altijd zo leuk die decoratie op de Zweedse blogs, eenvoudig en toch mooi....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wat sfeervol. Erg mooi. Wat zijn dat schattige flesjes, waar je de rozebotteltjes in hebt staan. Leuk hoor, dat de hal ook meedoet. Ik doe weer allemaal ideeën op (voor volgend jaar, anders wordt het te vol).
    Groetjes en fijne feestdagen,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij mij komen sommige kerstspullen ook al jaren steevast uit de doos... Ik heb niet zoveel met kerstdecoratie, dus ik sta ook niet te springen om naar een kerstmarkt te gaan om groots in te slaan!

    Ik vind die subtiele kerstdecoratie die ik ook in jouw huis zie wel heer erg sfeervol... Laat die kerst maar komen, want wij zijn er klaar voor;-)

    Groetjes X

    BeantwoordenVerwijderen