donderdag 10 februari 2011

Ander kleurtje in de keuken.

Zoals beloofd even binnenkijken in de keuken, ik wilde de keuken eerst sauzen voordat ik de foto's ging maken. En natuurlijk even flink poetsen. Alles glimt en blinkt en ik ben er erg blij mee. De kleur is boetseerklei van Flexa, deze kleur heb ik ook in de woonkamer. Ik vind de kleur erg mooi en wil hem verder doorvoeren dus ook de hal en de overloop moeten er aan geloven. Maar dat komt wel in een volgende post.
Eerst de keuken......

De keuken zit er alweer 4 jaar in en is gemaakt door mijn oom, die een eigen bedrijf heeft. Punt57a in de Knipe. Hij had precies voor ogen wat wij mooi vonden. Ben er nog steeds trots op. De vloer is van marmer en heeft allemaal verschillende kleuren. Wij mochten toen allemaal tegels meenemen om wat uit te proberen en zijn gewoon gaan puzzelen met de verschillende kleuren. We vonden dit zo mooi en hebben dit in de hal en keuken gelegd.
Deze foto komt nog uit een vorige post maar hier kun je de vloer goed zien.

De keuken staat vol met allemaal franse vondsten en wit emaille. Vooral de franse reclameprent vind ik prachtig, al een beetje verweerd maar dat maakt het juist zo mooi.


Hier nog een paar foto's van de andere wand met emaille en voorraadpotten
Ook in de keuken zie mijn liefde voor oude spulletjes, ik kan echt genieten van een nieuwe aanwinst. De franse voorraadbussen op de schouw zijn dan ook echt favoriet. Twee jaar terug heb ik ze gekocht in Lille, waar we al 5 jaar naar toegaan. Elke keer weer een feest.





Ik hoop dat jullie zo een goed beeld van de keuken hebben gekregen, een mooi binnenkijkje.

Tot een volgende keer.......
Groetjes Sjoukje

10 opmerkingen:

  1. mooi en nutraal,wij willen op den duur ook een nieuwe keueken en ook wit en zoiets als jullie...dus die oom van je,kan hier ook wel komen.maar we gaan eerst de tuin doen en dan de gang<moet nog al en dan hoop ik de kamer............dus vooruitzichten zat.groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een plaatje je keuken!!! Zo mooi en matching...geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een supermooie keuken zeg, mooi die grijze kleur. Past er helemaal bij.
    En dan die tegels, zucht, supermooi.

    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie keuken. In het nieuwe huis willen we ook een wit/zwarte keuken in landelijke stijl. Nu hebben we ook landelijke stijl alleen is het zachtgeel. Maar de stijl van de keuken is prima. Als we hier zouden blijven wonen hadden we 'm ook gewoon wit geschilderd. Maar die van jou is echt een plaatje. Leuk met al dat emaille. Ik vind dat hout op de wanden ook zo gezellig staan. Heb je gewoon houten delen tegen de muur gemaakt en wit geschilderd? Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuke blog heb je zeg , ga van de week even rustig bekijken hier , heb nu te weinig tijd .

    groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi Sjoukje! wat leuk dat je mij bent gaan volgen en tuurlijk kom ik ook even bij jou kijken:)
    en wat heb je een leuk blog en een prachtig huis, heel leuk om hier even rond te kijken!!
    ik ga jou ook volgen hoor, gezellig:)
    tot een volgende keer!

    lieve groetjes, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Sjoukje,

    Viavia ben ik op je blog gekomen (zoals dat eigenlijk altijd gaat) en ik heb genoten van je keuken.
    Heb me aangemeld als volger en ga eens even lekker op je blog snuffelen.

    Ik wens je een heel fijn weekend
    en wees welkom op mijn blog.

    Groetjes Inge...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Sjoukje. En je hebt er nóg een volger bij.. ook viavia.. Ik heb net de post over je keuken gezien, ga nu even de rest bekijken, ziet er allemaal heel sfeervol uit!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. NOG een volger hihi, ook via via :) MOOI je keuken en die vloer is schitterend joh, een plaatje....ga snel verder kijken.

    Fijne zondag verder

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie keuken, heerlijk sfeertje en prachtige vloer!
    En wat een leuke blog, zie 'm voor het eerst en je hebt er meteen een volger bij:-)
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen